تل آویو: در حمله تل آویو یک گردشگر کشته و پنج نفر زخمی شدند

تل آویو: مقامات اسرائیلی و ایتالیایی اعلام کردند که یک گردشگر ایتالیایی در حمله روز جمعه در تل آویو کشته و پنج گردشگر دیگر زخمی شدند.
یک منبع امنیتی اسرائیلی ضارب را یک عرب اسرائیلی اهل این شهر معرفی کرد کفر قاسم.
یک افسر پلیس که در همان نزدیکی به محل حادثه رسیده بود، متوجه شد که چند نفر زخمی شده اند و یک خودروی واژگون شده در نزدیکی یک تفرجگاه محبوب تل آویو پیدا شد. پلیس گفت که افسر زمانی که راننده می خواست اسلحه بکشد “خنثی” کرد.
ماشین از خیابان نزدیک یک دوچرخه و مسیر پیاده روی محبوب در امتداد ساحل منحرف شده بود. ویدئوی رویترز اندکی پس از این حادثه یک خودروی سفید رنگ واژگون روی چمن های پارک را نشان می دهد. پلیس منطقه ای را که مملو از امدادگران اورژانس بود محاصره کرد.
وزیر خارجه ایتالیا آنتونیو تاجانی در توییتر تایید کرد که مرد کشته شده ایتالیایی است.
این دومین حمله مرگبار روز جمعه پس از کشته شدن دو خواهر اسرائیلی بر اثر شلیک خودروی آنها در کرانه باختری اشغالی بود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت که ایالات متحده “حملات تروریستی امروز را به شدت محکوم می کند… سه حمله هولناک امروز که در آن سه کشته و حداقل هشت نفر زخمی شدند، شهروندان اسرائیل، ایتالیا و بریتانیا را تحت تاثیر قرار داد.” هدف قرار دادن غیرنظامیان بیگناه از هر ملیتی غیر وجدانی است.»
نخست وزیر بنیامین نتانیاهو به پلیس دستور داد «تمام واحدهای پلیس مرزی ذخیره را بسیج کند و دستور داده است ارتش اسرائیل (نیروهای دفاعی اسرائیل) برای بسیج نیروهای اضافی برای مقابله با حملات تروریستی.”
ماگن اسرائیل دیوید ادوم سرویس آمبولانس اعلام کرد همه قربانیان حمله تل آویو گردشگران بودند.