تفاوت بین انواع کابل HDMI – مجله تکنوسان

بنابراین بهتر است به موارد اشاره شده در زمان خرید کابل HDMI توجه کافی را داشته باشید. در ادامه مهمترین موارد آورده شده است. از مهمترین ویژگی های کابل های HDMI کینتپلاس میتوان به امکان اتقال تصویر با وضوح بیشتر از ۱۰۸۰P، پشتیبانی از رزولوشن ۲۱۶۰P، پشتیبانی از فرمت ۳D و ۴K کابل hdmi ضد نویز آن اشاره کرد. در گذشته برای انتقال صدا و تصویر از چندین کابل استفاده می شد که هر کدام وظایفی بر عهده داشتند اما امروزه با آمدن کابل های HDMI کار برای انتقال صدا و تصویر آن هم با بالا ترین کیفیت بسیار آسان شده است چرا که کیفیت بالای صدا و تصویر، برای ارائه مطالب در جلسات مهم اداری و یا تدریس استادان و معلمان و همچنین تماشای فیلم های مورد علاقه در سینمای خانگی، یکی از مهمترین ضروریات به شمار می آید. اجزا قدیمی و جدید مجهز به HDMI هنوز هم می توانند با هم کار کنند؛ اما قابلیت های آنها به قدیمی ترین نسخه پشتیبانی شده HDMI محدود می شود. در ادامه خلاصه ای از آخرین نسخه های HDMI که به 2.1 منتهی می شود و ویژگی های مهمی که از آنها پشتیبانی می کنند آورده شده است. برای این که بتونید تصاویز با کیفیتی رو مشاهده کنید توصیه ما استفاده از کابل های HDMi نسخه ۲ و بالاتره.

برای مطالعه کافیست بر روی واژه راهنمایی جهت خرید کابل HDMI با کیفیت کلیک کنید . اما HDMI 2.0 به شما امکان تماشای محتوای ۴K با Deep Color (10 or 12-bits per channel) را میدهد. اگر شما مجبور به استفاده از کابل اچ دی ام آی کی نت پلاس در اتاق هایی هستید که فاصله لپ تاپ یا کامپیوترتان با ویدئو پروژکتور زیاد است، باز هم جای نگرانی نخواهید داشت، زیرا طول بلند این کابل باعث می شود که شما بتوانید تصاویر و ویدئوهای خود را از فاصله 20 متری هم با بهترین کیفیت پخش کنید. رشته های داخلی این کابل از آلیاژ مس با خلوص بالاست که این امر باعث تصویر دهی مناسب و بدون نویز در متراژ های بالای این کابل شده است. هر نسخه HDMI جدید با نسخه های قدیمی سازگار است؛ بنابراین لازم نیست زیاد نگران مشلات سازگاری باشید. بنابراین اگر با تلویزیون، دستگاهی که استفاده می کنید دارای HDMI 2.1 است و می خواهید از ویژگی های آن بهره مند شوید باید سایر تجهیزات خود را به 2.1 ارتقاء دهید. اما برخی از ویژگی ها را در اختیار شما قرار می دهد که اگر تجهیزات سازگار داشته باشید می توانید از آنها استفاده کنید که به طور مثال می توان به امکان پخش مستقیم فرمت های صوتی چند کاناله با وضوح بالا مانند Dolby Atmos و DTS: X و نرخ تازه سازی سریعتر برای فیلم های 4K اشاره کرد.

پهنای باند صوتی بیشتری را ارائه می دهد و می تواند سیگنال های صوتی چندکاناله Dolby Atmos و DTS: X را از طریق استریم کنترل کند. این دسته از کابل ها دارای پهنای باند 48 گیگابایت در ثانیه هستند. یک کابل استاندارد با یک کانال اترنت شامل مجموعه ای از پارامترهای یک کابل استاندارد اساسی است و همچنین به شما امکان می دهد محتوا را در هر دو جهت با سرعت بیت 100 مگابیت بر ثانیه منتقل کنید. برخی از دیوایس ها شامل یک کابل HDMI در جعبه خود هستند؛ اما اکثر دستگاه های دیگر این چنین نیستند و شما برای خرید کابل HDMI باید اقدام کنید. این قابلیت به شما امکان میدهد ابزارهایی را که از طریق کابل HDMI به هم متصل شده اند، با استفاده از یک ریموت کنترل کنید. اگر بخواهید از طریق Ultra HD Blu-ray فیلم تماشا کنید این سرعت بسیار خوب است اما در هنگام استفاده از سخت افزارهای مخصوص بازی که بازی های 4K را با سرعت 30 یا 60 فریم در ثانیه ارائه می دهند می توانند به مشکل بربخورند.

کابل های پر سرعت HDMI برای بهره مندی از فناوری HDR (مخفف High Dynamic Range) تعبیه شده در تلویزیون های 4K و پخش کننده های Blu-ray ضروری هستند. اما کابل های Premium High Speed HDMI پهنای باند را تا 18 گیگابیت در ثانیه ارتقاء می دهد که هر منبع ویدیویی که مصرف کننده با آن سر و کار دارد را پوشش می دهد. این فرستنده داخل خودش هم تقویت کننده داره هم مبدل . کابل ورژن HDMI 2.0a- این نسخه که در سال 2015 معرفی شد پشتیبانی از فیلم HDR را به همراه دارد. در حالی که رابطهای پیشین تصاویر، برای انتقال صوت نیاز به کابلهای مجزایی داشتند و بسیاری از مردم از کابلهای صوت RCA L/R استفاده میکردند(RCA L/R کابلهای قرمز و سفیدی هستند که جهت انتقال صدای استریو – چپ و راست – استفاده میشوند). کابل اچ دی ام آی رویال در واقع یک رابط HDMI است که می تواند اطلاعات صوت و تصویر را با حداکثر سرعت 5 گیگابیت در ثانیه با کیفیت بالایی انتقال دهد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد کابل hdmi کامپیوتر بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.