ترکیه: 12 نفر در تصادف چند وسیله نقلیه در استان هاتای ترکیه کشته شدند

استانبول: مقامات اعلام کردند که تصادف چند وسیله نقلیه در استان هاتای در جنوب ترکیه دست کم 12 کشته و 31 زخمی برجای گذاشت که حال سه نفر از آنها وخیم است. به گزارش خبرگزاری دولتی آنادولو، یک کامیون پس از اینکه اواخر روز شنبه کنترل راننده را از دست داد و با 9 خودرو و دو مینی بوس برخورد کرد، از خطوط مقابل عبور کرد.
بسیاری از وسایل نقلیه در کنار جاده در نزدیکی پمپ بنزین پارک شده بودند، زیرا دوستان و اقوام با مردانی که برای انجام خدمت اجباری سربازی رفته بودند خداحافظی کردند.
سلامتی وزیر فخرالدین کوجا گفت که آتش سوزی در بزرگراه اسکندرون – آنتاکیا رخ داده است.
وزیر امور خارجه در توییتی اعلام کرد که ۲۲ آمبولانس و سه تیم امداد پزشکی به محل حادثه در توپبوگزلی اعزام شدند.
وی در پیامی توئیتری نوشت: «خداوند به شهروندان ما که جان خود را از دست دادند رحمت کند، من به بستگان آنها تسلیت می گویم. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا مصدومان هر چه زودتر سلامتی خود را بازیابند.»
هاتای یکی از 11 استان ترکیه بود که تحت تاثیر زلزله 6 فوریه که بخش هایی از ترکیه و سوریه را ویران کرد، آسیب دیده بود. به گفته دولت، حداقل 50783 نفر در ترکیه جان خود را از دست دادند.
خبرگزاری خصوصی Demiroren گفت که کامیون حامل آوارهای زمین لرزه حفاری شده بود و قبل از عبور از بزرگراه در حوالی ساعت 7 بعد از ظهر به وقت محلی (1600 GMT) با کامیون دیگری برخورد کرد.
شاهد علی ساراک به گزارش آنادولی، برخی از کشته شدگان سوختند. در حالی که تیم های اورژانس تلاش می کردند مردم را از شعله دور نگه دارند، تصاویر خودروهای در حال سوختن را نشان می داد.