ترکیه 110 نفر را به اتهام ارتباط با شبه نظامیان کرد دستگیر کرد – منابع

دياربكر، تركيه: منابع امنيتي روز سه‌شنبه با يك طرفدار كردها اعلام كردند كه پليس تركيه 110 نفر را به اتهام ارتباط با شبه نظاميان بازداشت كرد. قانونگذار وی گفت که سیاستمداران، وکلا و روزنامه نگاران از جمله کسانی بودند که در حملاتی که او به انتخابات 14 مه مرتبط کرد، دستگیر شدند.
منابع امنیتی گفتند که این عملیات در دیاربکر، بزرگترین شهر در جنوب شرقی ترکیه که عمدتاً کردنشین است، متمرکز بود و بیش از 21 استان را در بر گرفت و افرادی را که متهم به ارتباط با گروه شبه نظامی غیرقانونی حزب کارگران کردستان (PKK) بودند، هدف قرار داد.
این عملیات کمتر از سه هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی که بزرگترین چالش انتخاباتی رئیس جمهور طیب را نشان می دهد، انجام شد اردوغان از زمانی که حزب عدالت و توسعه برای اولین بار در سال 2002 به قدرت رسید، با آن مواجه شده است.
تایپ تمل، نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در توییتر نوشت: «در آستانه انتخابات، از ترس از دست دادن قدرت، آنها دوباره به عملیات بازداشت متوسل شدند».
او گفت که ده ها سیاستمدار از جمله اعضای ارشد حزب او، روزنامه نگاران، هنرمندان و وکلا در میان کسانی بودند که صبح روز سه شنبه در دیاربکر بازداشت شدند.