با اولین زن راننده تاکسی غزه آشنا شوید

GAZA: مادر پنج فرزند فلسطینی نایلا ابو جبهه این هفته با تبدیل شدن به یک انقلاب کوچک آغاز کرد اولین راننده تاکسی زن به شدت محافظه کار نوار غزه.
در سرزمین فقیر فلسطین ، زنان از حقوق قانونی مردان مانند رانندگی با وسیله نقلیه برخوردارند ، اما در عمل تجارت راننده تاکسی منحصراً مرد بوده است – تاکنون.
“یک روز داشتم با یکی از دوستانم که آرایشگر کار می کند صحبت می کردم و به او گفتم:” اگر یک سرویس تاکسی برای زنان راه اندازی کنیم چه می گویی؟ ” او گفت که این یک ایده دیوانه است “، 39 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت.
سرزمین تحت محاصره اسرائیل حتی قبل از Covid-19 نیز 50 درصد از بیکاری رنج می برد پاندمی.
فارغ التحصیل مددکاری اجتماعی پس از نوشیدن یک فنجان چای بخارپز در خانه اش ، روسری خود را ماسک صورت می زند و به سمت ماشین خود که در بیرون پارک شده حرکت می کند.
پس از شکاف او گوشی های هوشمند او در جایگاه خود قرار می گیرد و برای نمایش یک بوته روی شاخ می گذارد ، او موتور را روشن می کند و در جاده های غزه خاموش است ، جایی که جنبش اسلام گرای حماس بیش از 13 سال در آن حکومت کرده است.
ابو جبه برای گرفتن کرایه در خیابان ها گشت و گذار نمی کند و فقط رزروهای قبلی را انجام می دهد.
او می گوید: “من از خانه خود خارج می شوم و مشتریان خود را تحویل می گیرم تا آنها را برای مثال از آرایشگاه به عروسی بیاورم.”
او هنگامی که پدرش فوت کرد این وسیله نقلیه را با ارث خود خریداری کرد.
وی گفت: “من یک روز با خودم گفتم که باید از ماشین استفاده کنم ، آن را به کار بیندازم.” “از این رو پروژه خدمات تاکسی به طور کامل برای زنان فراهم می شود تا آنها را راحت کند.”
امروز او در خیابان های شهر غزه در حال رانندگی است تا یک جوان 27 ساله را تحویل بگیرد عیا سلیم برای یک سفر خرید
سلیم می گوید: “ما در یک جامعه محافظه کار زندگی می کنیم. بنابراین وقتی دیدم که یک شرکت تاکسی مخصوص زنان وجود دارد … من نوعی آزادی را احساس کردم”.
او یک تن پوش قهوه ای بلند ، روسری بژ و ماسکی به رنگ آبی کمرنگ بر تن دارد و کیف شیکی به همراه دارد.
وی با بیان اینکه خدمات تاکسی زنان مطابق با شرع است ، کد اسلامی که حماس در نوار غزه تبلیغ می کند ، گفت: “وقتی با یک زن هستم ، احساس راحتی می کنم … احساس آزادی می کنم و سپس می توانیم صحبت کنیم.”
سلیم از این ایده خوشحال است و امیدوار است که به زودی رانندگان تاکسی زن بیشتری را در جاده های غزه ببیند.
ابو جبه می گوید که او می خواهد تجارت خود را گسترش دهد.
وی گفت: “اخیراً زنی با من تماس گرفت تا به من بگوید که می خواهد در کنار من به عنوان راننده تاکسی کار کند.”
“من به او گفتم که ما دوباره صحبت خواهیم کرد اما من قبلاً احساس کردم که پروژه شتاب بیشتری خواهد گرفت.”