ایران آماده است صادرات نفت را در صورت تخفیف تحریم ها افزایش دهد: گزارش

ایران رسانه های دولتی روز یکشنبه ، پیش از تخفیف احتمالی تحریم های ایالات متحده پس از روی کار آمدن جو بایدن ، رئیس جمهور گفتند ، وزارت نفت خود را موظف کرده است تا ظرف سه ماه تأسیسات تولید و فروش نفت خام را با ظرفیت کامل آماده کند. نقل کردند رئيس جمهور حسن روحانی گفته می شود كه ایران بیش از دو میلیون بشكه در روز قبل از رئیس جمهور آمریكا صادر كرده است ترامپ در سال 2018 با شش قدرت از توافق هسته ای 2015 خارج شد و تحریم هایی را که با کاهش شدید صادرات حیاتی نفت ایران ، اقتصاد ایران را سخت ضربه زده است ، اعمال کرد.
بایدن که از 20 ژانویه روی کار خواهد آمد ، گفته است که به این پیمان باز می گردد و در صورت لغو تحریم ها تهران به “انطباق دقیق با توافق هسته ای” بازگشت.
خبرگزاری رسمی ایرنا گزارش داد که روحانی روز یکشنبه گفت که کشورش در حال آماده سازی برای افزایش سریع تولید نفت خود است. ایرنا به نقل از روحانی گفت: “وزارت نفت تمام اقدامات لازم را برای آماده سازی تأسیسات صنعت نفت برای تولید و فروش – متناسب با ظرفیت موجود – طی سه ماه آینده انجام خواهد داد.” تخمین زده می شود که ایران کمتر از 300،000 بشکه نفت در روز صادر کند (در روز در روز) در حالی که در سال 2018 بالاترین میزان 2.8 میلیون بشکه در روز بود.