اسرائیل برای فلسطینیان بیش از 1 میلیارد دلار بودجه پس گرفته شده برای وی ارسال می كند: وزیر

رمال الله ، سرزمین های فلسطین: هفته ها پس از تمدید هماهنگی بین دو طرف ، یک وزیر فلسطینی گفت: اسرائیل بیش از یک میلیارد دلار بودجه از تشکیلات خودگردان فلسطین آزاد کرده است.
حسین الشیخ ، وزیر امور عمرانی ، با اشاره به مالیات ها ، از جمله مالیات گمرک ، در توییتر نوشت: “دولت # اسرائیل همه حقوق مالی ترخیص را به مبلغ # میلیارد و 768 میلیون مثقال به حساب # تشکیلات خودگردان فلسطین واریز می کند.” که دولت یهود از طرف تشکیلات خودگردان جمع می کند.
در ماه مه ، فلسطینی ها هماهنگی خود را با اسرائیل متوقف کردند ، محمود عباس ، رهبر تشکیلات خودگردان گفت که این در پاسخ به برنامه های اسرائیل برای الحاق بخشهایی از کرانه باختری است.
اسرائیل بعداً در ازای توافق برای عادی سازی روابط با امارات متحده عربی ، که در ماه آگوست اعلام شد ، برنامه های الحاق خود را متوقف كرد.
در قطع همکاری با اسرائیل ، تشکیلات خودگردان همچنین پذیرفتن انتقال مالیات – به ویژه عوارض گمرکی – را که اسرائیل از طرف خود جمع آوری کرده متوقف کرد.
در اوایل هفته ، یک مقام اسرائیلی به شرط ناشناس ماندن به خبرگزاری فرانسه گفت که “کابینه امنیتی انتقال پول به تشکیلات خودگردان را تأیید کرد” ، بدون مشخص کردن مبلغ.
محمد شطیه ، نخست وزیر فلسطین روز دوشنبه گفت که فلسطینیان “حق” بودجه دارند ، انتظار می رود فشار در اقتصاد فلسطین را در چنگال بحران شدید بودجه کاهش دهند.
شطیه گفت که مقامات “همه آنچه را که به آنها بدهکار هستند ، می گیرند. آنها ماه ها صبور بوده اند و فقط کمی بیشتر زمان لازم است تا همه چیز را روشن کنند.”
در آن زمان که اقتصاد فلسطین با تأثیر همه گیر ویروس کرونا ویروس جدید روبرو شده بود ، تشکیلات خودگردان با محرومیت از این درآمد ، مجبور شد حقوق کارمندان دولت خود را کاهش دهد.