اخبار زلزله در ترکیه: دختر سه ساله 91 ساعت پس از زلزله در ترکیه نجات یافت | اخبار جهان

BAYRAKLI: یک دختر بچه سه ساله 91 ساعت پس از یک قدرتمند از زیر آوار بیرون کشیده شد زمین لرزه مقامات و خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در محل گفتند که غرب ترکیه را کشته و بیش از 100 نفر را کشته است.
تونک سویر ، شهردار ازمیر در توئیتی نوشت: “ما در ساعت 91 یک معجزه شاهد بوده ایم.” “تیم های امداد و نجات آیدا را زنده بیرون کشیدند. همراه با درد بزرگی که ما تجربه کرده ایم ، این شادی را نیز داریم.”
شهردار در ابتدا گفت که او چهار ساله است ، اما وزیر بهداشت ترکیه فهرتین کوچا بعداً روشن کرد که او 3 ساله است.
آیدا از یک ساختمان فروریخته در شهر بایراکلی ترکیه نجات یافت ، که بیشترین آسیب را در زمین لرزه 7 ریشتری داشت که بعد از ظهر جمعه ترکیه و یونان را لرزاند.
خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت ، هنگامی كه او را به محل امن منتقل كردند و او را در پتوی فویل پیچیدند ، مادر خود را خواستار شد ، در حالی كه جمعیت مضطرب با تشویق مشتاقان شروع كردند ، بعضی ها یکدیگر را در آغوش گرفتند و دیگران گریه كردند.
همچنین فریادهای شادی آور “الله اکبر” یا “خدا بزرگتر است” به گوش می رسید. پخش کننده ای تلویزیونی TRT نام او را آیدا گزگین گذاشت.
کانال خبری NTV گفت که او بلافاصله آب و آیران ، نوشیدنی نمکی که از ماست درست شده را درخواست کرد.
امدادگران گفتند که آنها قبل از اینکه با تلاش و کوشش برای رسیدن به او تلاش کنند ، دوشنبه شب هنوز در آنجا فردی زنده مانده است.
او قبل از نجات به آنها گفت: “من اینجا هستم” ملیت گزارش روزانه ، که می گوید مادرش هنوز در زیر آوار گیر مانده است.
این نجات یک روز پس از پیدا شدن یک کودک چهار ساله و یک 14 ساله در زیر آوار ساختمان های فروریخته در بایراکلی انجام شد ، این امیدواری است که هنوز می توان افراد بیشتری را نجات داد.
AFAD گزارش داد ، شمار کشته های این زمین لرزه در روز سه شنبه در ترکیه به 102 نفر افزایش یافت ، با 1026 نفر زخمی شده که 143 نفر در بیمارستان باقی مانده اند.
دو نوجوان که از مدرسه به خانه می آمدند نیز در یونان کشته شدند.
ترکیه بیش از 1475 پس لرزه پس از این زمین لرزه گزارش داده است ، از جمله 44 مورد بزرگای بیش از چهار.
با ده ها ساختمان آسیب دیده و خطر لرزش های مکرر ، هزاران نفر از ساکنان مجبور شدند شب چهارم را در چادرهای ازمیر سپری کنند.
این زلزله پس از کشته شدن بیش از 40 نفر در استانهای شرقی الازیگ و مالاتیا در ژانویه در سال جاری میلادی ، خسارات بارزترین زمین لرزه در ترکیه است.