آموزش کامل پارتیشن بندی هارد در ویندوز 10، 8 و 7 بدون نرم افزار و با نرم افزار انزل وب

بعد از همین فعالیت سیستم بایستی ریستارت شود تا عملیات ادغام پارتیشن ها انجام گیرد. در رویکرد اندازی مجدد سیستم مشاهده می نمایید که دو پارتیشن حیاتی نیز ترکیب شده اما داده ها شان دست نخورده باقی باقی مانده است. در واقع همین پارتیشن ها به رخ فیزیکی داخل هارد قرار دارا هستند البته به دلیل کارایی MBR سیستم دلیل آن ها را اکران نمی دهد.
عمومی
در همین شکل در صورتی که یک درایو برای هارد در نظر گرفته شود کل حجم حافظه در آن به کارگیری می شود و در صورت دسته بندی هارد به چند درایو، می اقتدار همین حجم حافظه را به فراخور نیاز تقسیم کرد. با این کار می توانیم محتواهای مدنظر را نیز مدیر و هارد اکسترنال دسکتاپ ساماندهی کرد. همانطور که در ابتدای نوشته به جهت شما توضیح دادیم ، شما می توانید به یاری نرم افزار های کاربردی هارد دیسک خود را به راحتی پارتیشن بندی کنید. یکی از از دوستداشتنی ترین و معمولی ترین نرم افزارها ، EaseUS Partition Master می باشد.

روش اسکرین شات گرفتن گوشی گلکسی A52 سامسونگ

اگر شما هم جز این گونه از کاربران هستید، آن‌گاه از اتصال هارد اکسترنال خود به کامپیوتر و فرایند ذیل را برای مدیر و تولید پارتیشن در هارد اکسترنال خود دنبال کنید. ۳- مقدار فضای موردنظرتان را برای کارگزاری ویندوز و برنامه‌ها به مگابایت وارد کنید. سیستم استدلال دست‌کم ۲۰ گیگابایت حتمی دارااست اما می بایست آینده‌نر باشید و فضای اضطراری برای آپدیت‌ها و برنامه‌ها در لحاظ بگیرد پس در بین ۶۰GB تا ۱۰۰GB مقدار قابل قبولی است. بدین ترتیب بهترین طرز به جهت انتخاب دسته پارتیشن بندی کلی هارد دیسک ، وضعیت GPT می باشد و در شروع عمل درصورتیکه هارد دیسک شما اطلاعاتی بر روی آن نمی باشد بهتر هست که به موقعیت GPT تبدیل شود . آن گاه در پنجره بعدی روی گزینه Disk Management کلیک نمایید تا هاردهایی که در سیستم تان وجود دارد، نشان داده شود. در گام بعدی بر روی گزیده از هارد که به رنگ سیاه است کلیک کرده تا گزینش شود و آنگاه راست کلیک کنید و گزینه New Simple Volume را برگزینید.
پس از انتها چک کردن از شما می‌پرسد چه میزان از این فضا را می‌خواهید به کار گیری کنید. اگر میخواهید تمامی آن را به کار گیری کنید بر روی گزینه Shrink بزنید. البته اگر می خواهید یه خرده از آن را بردارید باید همین مقدار را بر حسب مگابایت در قسمت مربوط به آن وارد کنید بعد از آن سوییچ Shrink را بزنید. ۵- درحال حاضر می‌توانید یکی از از درایوهای Primary را برای کارگزاشتن انتخاب نمایید و سایر روند کارگزاشتن ویندوز را ادامه دهید.

  • من یدونه از درایوهامو حجمشو کم کردم و یه درایو تازه ساختم و میخوان توش ویندوز کارگزاشتن کنم، البته زمان کارگزاشتن میگه که نمیشه رو این درایو ویندوز نصب کرد.
  • از دیگر مزیت‌های پارتیشن بندی درایو اکسترنال، پشتیبان گیری آسان است.
  • این سیستم که هنوز هم به وسیله ویندوزهای متعدد شناسایی می شود، در زمانه خودش بسیار خوب بود.
  • در بیشتر مواقع هر کدام از همین دو سیستم MBR یا این که GPT را تعیین نمایید مشکلی نخواهید داشت.
  • برای پیدا نمودن آن، بایستی به هنگام اجرای برنامه نصب، کلید های SHIFT + F10 را فشار دهید.

شما هنگامی متوجه اختلال در دیتای MBR خواهید شد که سیستم بوت نشود و متاسفانه می بایست همین را بگوییم که ریکاوری درایوهای MBR همیشه برد آمیز نخواهد بود. در صورتی که بخواهیم تعریف و تمجید مختصری از پارتیشن ارائه دهیم، باید بگوییم که پارتیشن را بایستی قسمتی از درایو در لحاظ گرفت که دیتا را در خود ذخیره می کند. معایب هارد اکسترنال سیلیکون پاور a85 سوای وجود پارتیشن نمی قدرت چیزی را بر روی درایو ذخیره کرد و به این عامل شما همیشه دستکم به یک پارتیشن بر روی درایو خودتان نیاز دارید. بیان یک نمونه می تواند فهم و شعور بهتری از طریق تایپ امر های ذیل را در اختیار شما قرار دهد. فرض نمایید که قصد دارید درایوی اهمیت گنجایش 30 گیگابایت بسازید.

دانلود EASEUS Partition Master v16.8 All Editions + WinPE x64 – نرم افزار پارتیشن بندی هارد

فایل hosts ویندوز چیست ؟ پوشه hosts لیستی از نام دامین ها و همینطور اسم کامپیوتر ها به یار IP اختصاص داده شده آنها می باشد. روش انتقال عکس از تلفن همراه اندروید به کامپیوتر کلیدی کابل USB در صورتی که تمایل دارید در اختیار گرفتن بیشتری بر بر روی انتقال عکس از موبایل اندروید به کامپیوتری… دارای کشیدن کنترل های تغییر‌و تحول سایز، میزان پارتیشن خویش را به مقدار دلخواه تغییر و تحول دهید.

نرم افزار EaseUS Partition Master ؛ قابل انعطاف افزار پارتیشن بندی بدون حذف اطلاعات

برای نمونه آن‌ها یک پارتیشن سواپ دارا هستند که مثل page file بر روی ویندوز فعالیت می‌کند. فعالیت پارتیشن سواپ در لینوکس یا page file در ویندوز آن است که گزیده از هارد را به برنامه‌هایی که بر روی حافظه ram رایانه جای نشده‌اند، اختصاص میدهد تا هنگامی ram پر شد برنامه‌ها متوقف نشوند. همین پارتیشن سواپ اصلی استفاده از سیستم فایل جداگانه‌ای فرمت می‌شود. همچنین در لینوکس می‌توان به جهت هر کدام از دایرکتوری‌های متعدد سیستم یک پارتیشن مخصوص تولید کرد. هارددیسک‌ها، درایوهای یواس‌بی، کارت‌های SD و هر چیزی که حافظه‌ای به جهت ذخیره‌سازی دارد، می بایست پارتیشن‌بندی شوند.
برای پارتیشن بندی درایو اکسترنال کلیدی استعمال از ویندوز ۱۰، فقط کافیست هارد را به کامپیوتر خویش متصل کرده و پروسه تحت را انجام دهید. پیش از این در مورد طریق فرمت درایو C و سایر درایو های ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ از طرز Boot ، CMD و.. صحبت کردیم، برنامه Gparted به طور کامل از یک دیسک یا دستگاه USB قابل بوت به کارگیری می کند ولی رابط کاربری آن نظیر برنامه های ساده میباشد بدین ترتیب استفاده از آن بسیار طاقت فرسا نیست. بعد از این که پارتیشن‌های خویش را ساخت کردید صفحه‌ای نظیر عکس ذیل خواهید داشت. حال برای ادامه پروسه کارگزاری ویندوز کلید Next را تعیین نمایید و فرآیند را پیش ببرید. پارتیشتن آیتم لحاظ خویش را گزینش کنید (برای مثال E) ، روی آن کلیک راست نمایید و برای ریز کردن یا این که گسترش آن مورد Resize/Move partition را انتخاب کنید.
هارد های اکسترنال اصلا برای این طراحی نشدن که چندین پارتیشن باشند درسته که شما میتونید پارتیشن بندیش نمایید ولی فعالیت اصولی نیست و در کارایی و سرعتش تاثیر میزاره. همانطور که گفتیم ما سفارش می‌کنیم که اصلا پارتیشن بندی نکنید. بعد از آن از از گزینش گزینه آیتم حیث در قسمت مشکی رنگ پارتیشن کلیک راست کرده و آیتم New Simple Volume را انتخاب میکنیم. تعیین MBR یا GPT به تیتر جور فرمت پارتیشن بندی در ادامه عمل کلیدی است.
چنانچه عضو قصد داشته باشد کل درایو ها را به رخ Primary تولید کند صرفا قوی به ایجاد 4 درایو خواهد بود. زمانی که هارد به شکل MBR پارتیشن بندی می شود پاره ای از فضای آن قطع شده و اطلاعات مربوط به پارتیشن ها و ساختارها در آن ذخیره خواهد شد. این گونه از سیستم های پارتیشن بندی قادر به پشتیبانی از هاردهایی با بیش از 2 ترا حافظه را ندارند.
ما در چیکاو نیکی تنها مجموعه بلکه خانواده ای هستیم که در راستای ایجاد و فرهنگ وتمدن سازی سبک زندگی دیجیتالی، کارایی می کنیم تا رفاه و سلامتی را به جهت مخاطبان خود به ارمغان بیاوریم. ما همواره کارایی می نماییم تا حساس تدریس های حتمی و انتقال روزمرگی های فناوری، شما را اهمیت دنیای سبز تکنولوژی آشنا کنیم و مسیر صحیح را اهمیت یکدیگر بسازیم. قابلیت و امکان ذخیره فایلهای پشتیبان و روزانه در حجم های گوناگون را دارید. پیش‌نمایش تغییرات هم به‌شما نشان داده میگردد تا درصورت رضایت، حیاتی کلیک بر روی Apply Changes، این تغییرات اعمال شوند.
این ابزار البته پاره ای رابط کاربری پیچیده‌ای دارد و در صورتی که خیلی مهم دنیای کامپیوتر آشنا نباشید، مناسب شما نیست. می‌توانید فرمت یک دیسک را عوض کنید یا پارتیشن‌های فعلی را حذف و پارتیشن تازه ساخت کنید. به کار گیری از قابل انعطاف افزار پارتیشن بندی ویندوز ۱۰ به جهت Shrink و تولید و Extend کردن پارتیشن نحوه راحتی است.
در همین قست شما به وسیله مورد Do not format this volume ( فرمت نکردن) و Format this volume whit the following setting (فرمت کردن ) و در قسمت Volume label میتوانید نام دلخوا خود را گزینش کنید. به جهت ساختن پارتیشن اولی سطح ی انتخاب کردن اندازه پارتیشن خویش می باشد که بر مبنا MB بوده و هر ظرفیتی می خواهید در عدد ۱۰۲۴ ضربکرده برای مثال به جهت داشتن پارتیشن ۱۰۰G می بایست عدد وارد شده ۱۰۲۴۰۰ MB باشد. به جهت این عمل در آغاز بر روی My Computer کلیک راست میکنیم و گزنه Manage را تعیین مکنیم. به جز ورژن رایگان، نهایی نسخه حرفه ای نرم افزار EaseUS Partition Master از شیوه این لینک و پیوند در هم اکنون حاضر اهمیت تخفیف ویژه قابل خریداری می باشد. برای مواردی که می خواهید از تمام یک درایو کپی درست کنید از قابلیت و امکان کلون این برنامه می توانید استفاده کنید. به این ترتیب درایو مورد لحاظ اساسی دانسیته کمتر از آنچه تا قبل از این اشغال کرده بود، انتشار می شود.
وقتی ویندوز بازیابی میشود فایل‌ها از همین پارتیشن به پارتیشن حساس اسکن می‌شوند. پارتیشن بازیابی معمولا پنهان هست و قابلیت و امکان دسترسی به آن از باطن ویندوز وجود ندارد. به‌این ترتیب همین اطمینان حاصل می‌شود که فایل‌های این پارتیشن هیچوقت به هم نمی‌ریزند. اگر فایل‌های بازیابی بر بر روی پارتیشن اساسی سیستم ذخیره می‌شدند، این قابلیت وجود داشت که به طور تصادفی حذف، آلوده و کثیف و یا این که خراب شوند. پس از تولید یک پارتیشن، آن پارتیشن اهمیت یک سیستم پوشه نظیر سیستم پوشه NTFS روی درایوهای ویندوز، سیستم پوشه FAT32 روی درایوهای قابل حمل، سیستم فایل HFS+ روی رایانه‌های مک یا سیستم پوشه ext4 بر روی لینوکس فرمت می‌شود. آن‌گاه فایل‌ها روی آن پارتیشن به وسیله سیستم فایل مربوطه نوشته می‌شوند.

پارتیشن بندی هارد در  زمان نصب Windows

Volume را به مگابایت وارد کنید، به جهت ادامه “Next” را کلیک کنید. Easeus Partition Master را گشوده کنید، وقتی که دیسک جدید را تشخیص داد، یک پنجره New Disk Guide ظاهر می شود و “” Partition The Drive را در کنار بخش ” I Have A New HDD / SSD, I Want To ” را تعیین کنید. 6.حجم گزینه نظر خویش را به MB وارد نمایید و سوییچ Shrink را بزنید. ۵- در پنجره New Simple Volume wizard مواردی مانند ترازو پارتیشن و حرفی که می خواهید به تیتر نام پارتیشن قرار گیرد را معین کنید. رفع مشکلات اینترنتی و مشکلات تلفن همراه و رایانه خویش را با کمک کارشناسان باتجربه انجام دهید. تماس گرفته و با کمک کارشناساناینترنت کمکمشکل خود را برطرف کردن نمایید.
در برگه نصب ویندوز وقتی به انتخاب پارتیشن برای نصب ویندوز می‌رسیم مراحل ذیل را انجام می‌دهیم. مطلب “آموزش کامل کارگزاری ویندوز ۱۰” را بخوانید تا به راحتی بتوانید ویندوز ۱۰ خویش را نصب کنید. اگر هم مشکلی دارای کامپیوتر و لپ تاپ خود دارید می‌توانید از سرویس ها و تعمیر لپ تاپ در فالنیک به کار گیری کنید. به جهت تغییرات پارتیشن بندی در ویندوز هم دقت شما را به نوشته قابل انعطاف افزار پارتیشن بندی هارد جلب می نماییم. اهمیت استعمال از حروف انگلیسی، پارتیشن تازه را از سایرین متمایز کنید. کاربران ویندوز ۱۰ پیش از ذخیره هر جور اطلاعات بر روی پارتیشن جدید، می بایست یک بار آن را فرمت کنند.

اتصال لپ تاپ به کلیپ ویدیو پروژکتور ایسوس

یک درایو پارتیشن‌بندی شده نمی‌تواند گزینه استعمال قرار بگیرد و برای این که بتوان از چنین وسیله‌ای استعمال کرد بایستی دست کم یک پارتیشن داشته باشد. کلیه ابزارهای توصیه شده، می‌توانند ایراد پارتیشن بندی یک هارد دیسک اکسترنال نو و کهن در بخش اعظمی از بلوک‌ها را برطرف کنند. پارتیشن بندی هارد اشکال متمایز داراست که از آن ها به تیتر پارتیشن دیسک نیز یاد می شود که در ادامه به آن اشاره می شود. انجام روند صحیح پارتیشن بندی هارد 3 ترابایت و 4 ترابایت از اساسی بالایی برخوردار هست زیرا هرگونه اشتباهی در همین زمینه ، منجربه ساخت خلل درهارد و به خطر افتادن داده ها فردی شما می گردد . که ما عنوان پیش فرض ویندوز به این معنی که NTFS را تعیین می کنیم و باقی گزینه ها را به حالت پیش فرض خویش باقی می گذاریم.
پنجره ای باز می شود که لازم می باشد روی منوی مدیریت دیسک هارد گزینه لحاظ را تعیین کرده، بر روی آن کلیک راست نمایید و از 4 مورد پیشنهادی آیتم اولیه یا Initialize Disk کلیک کنید. پارتیشن بندی کمک می کند تا رئیس پوشه ها و داده ها به راحتی و منظم انجام شود. همین کار امداد می نماید درصورتیکه شما در حین پاک کردن داده ها اضافه اجباری درایوی را پاک کردید، داده ها دیگر از فی مابین نرود. مهربانی بفرمایید از انتقال دیتاها باطن حافظه ذخیره سازی خودتان دوری بفرمایید و هارد دیسک خویش را به جهت بازیابی به تیم بیاورید تا در صورت قابلیت دیتاها شما بازیابی شود .
برای همین عمل نخست باید ویندوز را بروی سیستم خود کارگزاری کنید آنگاه وارد ویندوز شوید. به جهت ساخت پارتیشن Extended، در منوی اهمیت برنامه، عدد 1 و آن گاه کلید Enter را فشار دهید. پس از ساخته شدن پارتیشن Primary، سوییچ ESC را بزنید تا به منوی حساس برنامه بازگردید. پس از بوت شدن کامپیوتر به وسیله سی دی یا این که دیسک Startup، عبارت FDISK را تایپ کرده و سوییچ Enter را فشار دهید تا به محفظه برنامه FDISK وارد شوید. مقدار فضایی که می خواهید برای درایو یا پارتیشن C معین کنید را از طرز فریم بالا یا از روش دو کادری که اهمیت رنگ قرمز رنگ مشخص و معلوم شده می باشد بر حسب مگابایت وارد کرده و بر بر روی دکمه OK کلیک کنید. را بزنین تا وارد صفحه دارای بشین.حالا پارتیشن های شما حذف شده .
به هر حال ممکن هست به دلایل مختلف، به یک سری پارتیشن نیاز داشته باشید. هر کدام از همین پارتیشن‌ها از پارتیشن‌های دیگر جدا هست و حتی می‌تواند فولدر سیستم جداگانه‌ای داشته باشد. برای مثال بخش اعظمی از لپ‌تاپ‌ها یک پارتیشن ریکاوری جداگانه دارا‌هستند که فایل‌های مربوط به ویندوز شرکتی و پیش‌فرض آن روی این پارتیشن ذخیره می‌شود. هرگاه بخواهید لپ‌تاپ را به تنظیمات کارخانه برگردانید، در واقع بایستی از همین پارتیشن ریکاوری به کار گیری نمایید. در این وضعیت فایل‌هایی که بر روی پارتیشن ریکاوری ذخیره شده‌اند، بر روی پارتیشن حساس ذخیره می‌شوند. پارتیشن ریکاوری معمولا نهفته است و در وضعیت معمولی نمی‌توانید آن را ببینید، پاکش کنید یا این که اینکه فایل‌های دیگری بر روی آن ذخیره نمایید. در پنجره اصلی برنامه تعداد هارد ها و درایو هایی که به جهت هر کدام تعبیه شده میباشد سناریو دیتا می شود. حال می‌توانید به به کار گیری از دیسک پارت برای حل مشکل درایو در ویندوز 10 بپردازید. شما دوستان در شکل وجود هرگونه سوال درمورد فروش، تعمیرات و سرویس ها پس از فروش محصولات ایسوس می توانید حساس نمایندگی ایسوس تماس حاصل نمایید؛ کارشناسان ما مهیا ی پاسخگویی به پرسش ها شما دوستان هستند. • بر بر روی استورج Storage در فضای میانی دو کلیک بزنید و بعد از آن بر روی رئیس دیسک Disk Management دو کلیک بزنید. چرا درایو را پارتیشن بندی کنیم؟ در ذیل به چندین ادله آن اشاره می کنیم.
تعیین گنجایش و وضعیت پارتیشن جدید به وسیله کشیدن نوار آبی رنگی بالای کاغذ در قابل انعطاف افزار. می قدرت گفت در سیستم پارتیشن بندی معمولی ۳ نوع پارتیشن اساس شامل پارتیشن های Primary، Logical و Extended وجود دارند. همانطور که گفته شد هاردهایی که بر اساس MBR پارتیشن بندی شود توان ۴ پارتیشن Primary سایت خبری را دارند و هاردهایی که بر مبنا GPT پارتیشن بندی شده باشند می توانند پارتیشن های Primary زیادی داشته باشند. MBR همگی داده ها موجود در پارتیشن و بوت را در یک مکان ذخیره سازی می کند و در نهایت در صورتی که نقص جزئی پیش آید، کل عمل کلیدی ایراد مواجه می شود یا این که به شکل کلی مختل می شود. روی هر هارد یا فضای ذخیره‌سازی‌ای، بایستی ظرفی ایجاد شود که بتوان دیتاها دیجیتال را داخل آن ریخت. بیشتر تایم ها این طرز پاسخ می دهد ولی چنانچه شما از کسانی می‌باشید که حیاتی مدیر پارتیشن پیش فرض ویندوز مشکل دارید، از نرم افزار های دیگری مانند EASEUS Partition Master Free به کار گیری کنید. این طریق را برای همگی درایو های ساخت شده خود انجام بدهید تا حجم پایانی همه درایوها تثبیت شود و هارد دیسک مهیا استفاده شود.ضمنا به مسافت آن گاه از کلمه و واژه Format و C توجه کنید. یکی از بهترین قابلیت های همین نرم افزار آن است که سوای پاک نشدن دیتاها توانمند به تغییر حجم یک پارتیشن و جابجایی آن است. ارائه قابلیت های پیشرفته مورد نیاز در سیستم NTFS است، البته این امکان ها بایستی فاقد ساختار کلی Metadata یا این که به عبارتی Data of Data باشند.
هر هارد می تواند ۴ پارتیشن Primary یا یک Primary و یک Extended داشته باشد. SSD و HDD از نظر عملکرد زیاد متفاوت میباشند و یکی از از اهمیت ترین مزیت هایی که دارند، این می باشد که ویندوز را کلیدی سرعت بیشتری بوت می کنند. ویندوز 10 و 8 و 8.1 نسخه 32 بیتی نیاز به یک سیستم مبتی بر UEFI به جهت بوت شدن از طرز GPT نیاز دارند؛ نکته ای که باید بدانید، همین است که ویندوز 7 و ویستا ورژن 32 بیتی، حاذق نمی باشند از طریق GPT بوت شوند. اکثر ترین تفاوتی که می توانیم در همین دربین در لحاظ بگیریم، قدمت همین دو است. BIOS دیرین تر است و از دوران دهه هشتاد تا به الان وجود دارد، البته سیستم های جدیدی که از سال 2010 وارد بازار عرضه شده اند، اکثر از UEFI استفاده می کنند.